11 Nisan 2011 Pazartesi

İnsan, Babasına Borçlu Olduğu Saygıyı, Ancak Baba Olduğu Zaman Duyar. GOETHE


    Özellikle bu saygının şehirli kesimlerde yetişen insanlarımızda çok eksik olduğunu gözlemliyorum. Yıllar ilerledikçe daha da azalıyor. Yanlış anlaşılsın istemiyorum, bu nedenle de bir açıklama getiriyorum şimdi buraya.. ben şehirliyim, köküm de şehirli. Ama bu eksikliği görebiliyorum. Babanın yanında, anneye de hiç saygı kalmamış durumda. Ailelerinden utanan gençlerimiz de var. Anne ve baba, çocuklarının oyuncakları olmuşlar adeta. Artık anne ve babalar çocuklarına saygı duymaya başlar hale geldiler.

   Ama, şöyle Doğu'ya ve Karadeniz'e doğru uzandığınızda, ailelerin çocukları gözündeki bu saygıyı halâ görebiliyorsunuz. Baba denilince.. Anne denilince, adeta saygı duruşunda bulunuyorlar. Gıpta ile izliyorum. 
   
   Aklıma hemen Mahsun Kırmızıgül geliyor.. çok iyi hatırlıyorum. Sanırım bundan 10-15 yıl önce bir klibini izlemiştim onun. Klibinde annesini görüntülemişti. Meşhur olmuş, ama şaşırmamıştı. Utanmamıştı annesinden ve 70 Milyonun önüne çıkarmıştı. Ve yine Mahsun Kırmızıgül geliyor aklıma.. ''Beyaz Melek'' filminde işlediği konu. Filminde, delikanlıların  ihtiyar babalarını pencere aralığından gördüklerinde ceketlerinin düğmelerini iliklemeleri.. HUZUR EVİ'nin ne olduğunu ve nasıl bir yer olduğunu bilmemeleri ve öğrendiklerinde, şaşırmaları.. Bravo diyorum Mahsun'a ve onu alkışlıyorum..

Reyhan Garip

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder