6 Şubat 2012 Pazartesi

"İnanan için açıklama gerekmez, inanmayana açıklama yetmez" Thomas D'acquinas

Bu sözü az önce bir TV programında duydum. İşsiz ve cebinde dolmuş parası bile olmayan ''Bülent Soylu'' adında Konyalı bir genç, yerde bulduğu çanta dolusu para ve altınları tereddüt etmeden hemen polislere teslim etmiş. Bu haberin ardından bu söz söylendi moderatörler tarafından. Benim de çok hoşuma gitti ve bu sözün kaynağını araştırdım ve buldum. Kısaca sizleri de bilgilendirmek istedim.

Bu arada Konyalı kardeşimiz Bülent Soylu, umarım hayatta herşey gönlünce olur. Sevgiler, Saygılar sana ;)

Thomas D'acquinas

 1225-1274 yılları arasında yaşamış olan, Aristotelesçi düşünceleri olan ünlü İtalyan hiristiyan filozof.

1879'da Papa,  XII. Leo, Thomas'ın öğretilerini teolojinin temeli olarak kabul eder. Böylece Thomas'ın görüşleri Katolik Kilisesinin resmi görüşü durumuna gelmiş olur. 1914'te, onun görüşlerini tartışmak günaha girmekle eş anlamlı kabul edilmiştir. 1917'de ise Kilise yasası, Thomas'ın görüşlerini Kilisenin resmi görüşü ilan etmiştir. 

Vikipedi'den alıntıdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder