14 Ağustos 2010 Cumartesi

"Bugün Olsa Yine İdam Cezası Verirdim"


12 Eylül darbesinden sonra 40'a yakın idam kararına imza atan hakim Vatan Gazetesine Konuştu;  
"Bugün Olsa Yine İdam Cezası Verirdim" 

Vatan: Başbakan idam kararlarında imzanızın bulunduğu Adalı ve Pehlivanoğlu için TBMM grubunda konuşurken ağladı. Ne hissettiniz?

A.F.Kayacan: Sadece Mustafa Pehlivanoğlu hakkındaki kararda imzam vardır. Adalı hakkındaki kararda yer almadım. Aynı gece iki infaz olacağı için Necdet Adalı'yla ilgili aynı mahkemeden bir başka üye resmi görevliydi. Ancak aynı yerde bulunmam nedeniyle Adalı'yla ilgili infazı da görmüş oldum. Pehlianoğlu ile ilgili hüküm, dosyada mevcut olan ve aksi inkar edilemeyecek kesin, elverişli delillere dayalı olarak verilmiştir. 5 kişiden oluşan askeri Yargıtay Dairesi tarafından oy birliği ile onanmıştır. Delillerin niteliğini de daha önce açıkladım. Pehlivanoğlu hakkındaki kararla ilgili aksini kim söylüyorsa, halen bulunduğu yerinde olan dosyaya baksın. Dosyayı bilmeden bu konu hakkında özellikle suçsuzmuş gibi yorum yapan kim olursa olsun iftiracıdır, istismarcıdır.


Vatan: Anayasa paketi geçerse ve kişilerin aileleri sizden hesap sormak isterse ne olacak?


A.F.Kayacan: Ben hakim olarak 19 Ekim 1979 tarihinde önümdeki dosyada yer alan delillere ve yasalara göre hüküm verdim.İmzam bulunan hüküm de Yargıtay tarafından Temmuz 1980'de oybirliği ile onandı.İnfaz edilip edilmemesi hakim olarak benim dışımda bir husustur.Bu nedenle benden hesap soracak kişi sadece yüce Allah'tır. Günü gelince herkes gibi biz de o hesabı vereceğiz. 

Vatan: Çok sorulmuştur ama idam kararı almak zor değil mi? O imzayla ölüme gönderilen kişilerle ilgili vicdani bir hesaplaşmaya giriyor musunuz?

A.F.Kayacan: Hakim ne olursa olsun önündeki yasayı uygulamak durumundadır.Eğer takdiri indirim denilen ve ölüm cezasının müebbet ağır hapis cezasına çevrilmesi durumu söz konusu değilse ne kadar zor olursa olsun yasayı uygulamak zorundadır. Verilen cezanın infaz edilip edilmemesi tamamen yasama organına tanınmış bir yetkidir. İmzam bulunan ve infaz edilen ölüm cezaları Pehlivanoğlu ve Ali Bülent Orkan'la ilgili. 5 ve 7 kişiyi öldüren bu iki sanık yönünden takdiri indirim bulunmadığına vicdani kanaat getirildi. 5 kişilik Yargıtay heyeti de oybirliği ile aynı kanaati paylaştı. Yasayı uygulamak durumunda olan bir hakim olarak vicdanımızı rahatsız edecek bir durum söz konusu olmamıştır.

Vatan: Geriye dönseniz aynı kararı verir miydiniz?

A.F.Kayacan: Takdiri indirim bulunmadığına ilişkin kanaatim yine aynı olurdu ve dolayısıyla karar aynı olurdu.

ALİ FAHİR KAYACAN KİMDİR?

Asker kökenli bir hakim olan Ali Fahir Kayacan, 12 Eylül darbesinden sonra 40'a yakın idam kararına imza attı. O dönem Hava Üsteğmen olan Ali Fahir Kayacan, 12 Eylül davaları sürerken 30 yaşındaydı. Sıkıyönetim mahkemesi hakimi olan Kayacan, aralarında ülkücü Mustafa Pehlivanoğlu ve Ali Fuat Orkan'ın da bulunduğu sağcıların yanı sıra solcu isimlerin idam kararlarına da imza attı.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder